Żyjemy współcześnie w zdominowanych przez wszechobecny marketing czasach konsumpcjonizmu, który determinuje dosłownie każdą gałąź gospodarki. W tej sytuacji wszyscy chcący utrzymać się na rynku prywatni przedsiębiorcy, tacy jak właściciele restauracji, muszą nieustannie zabiegać o pozyskiwanie nowych oraz zachowanie przy sobie starych klientów.Pomimo intensywnego rozwoju nowoczesnych rozwiązań marketingowych, jaki mamy okazję obecnie obserwować, niektóre z tradycyjnych reklam wciąż mają swoją siłę przebicia i nadal oddziałują na swoich odbiorców. Mowa tu o takich środkach przekazu jak parasole reklamowe z nadrukiem, które możemy spotkać niemal przy każdej restauracji – zwłaszcza podczas trwania tak zwanego sezonu. Stanowią one znakomity sposób budowania świadomości istnienia danej marki, dzięki możliwości dowolnego projektowania nadruku kojarzone są bowiem zawsze z konkretną restauracją. Jak jednak skutecznie wykorzystywać ich potencjał?
Czy naprawdę tak wiele zależy od parasoli reklamowych?
Jako niezwykle atrakcyjne miejsca spotkań towarzyskich, tak zwane ogródki piwne już na dobre opanowały centra wszystkich miast turystycznych. Cieszą się one dużym zainteresowaniem zarówno w słoneczne, jak i deszczowe dni, ponieważ o komfort odpoczywających w ich obrębie gości dbają nie tylko pracownicy obsługi danej restauracji, ale również rozłożyste parasole reklamowe. W ich cieniu można ukryć się przed upałem, pod ich kopułą można schować się też przed deszczem. W zależności od gatunku materiałów, z jakich są one wykonane, będą kojarzone w dobry lub zły sposób, a co za tym idzie – tak samo kojarzona będzie restauracja, w której się znajdują. Jak zatem widać, od parasoli ogrodowych zależeć może renoma danego lokalu. Z pewnością ktoś, komu przeciekające parasole zepsuły miły wieczór, nie powróci więcej do restauracji, w której mu się to przydarzyło. Zupełnie odwrotnie będzie z pewnością w przypadku ogródka, który okazał się być znakomitym schronieniem w deszczowy lub upalny dzień.
Parasole reklamowe ogrodowe – jak wykorzystać ich potencjał?
Parasole tego typu pełnią nie tylko funkcję użytkową – bardzo ważny jest również ich aspekt marketingowy. Na powierzchni parasoli można zamieścić dowolną treść reklamową, która skutecznie przyciągnie wielu klientów. W obecnych czasach bardzo ważna jest świadomość konkretnej marki, dlatego zamieszczenie restauracyjnego logo na parasolach stanowi absolutne minimum, jeśli chodzi o przykuwanie uwagi potencjalnych odbiorców. Warto jednak zadbać również o to, żeby parasole reklamowe ogrodowe uzupełnić o skuteczną treść marketingową. Chwytliwe hasło nadrukowane na parasolach może stanowić znakomitą reklamę zewnętrzną, dzięki której restauracja może liczyć na znacznie większy utarg zarówno w trakcie trwania sezonu, jak i poza nim. Dbanie o dobry wizerunek restauracji w sieci zapewni jej duże zainteresowanie, przyozdobiony firmowym logo parasol ogrodowy stanowić będzie natomiast znak rozpoznawczy dla zbliżających się do lokalu gości.